
مدرسه هوش و فناوری کلاس 4 تا 6
در دنیایی که فناوری و هوش مصنوعی هر روز مرزهای جدیدی را جابهجا میکنند، آماده کردن کودکان و نوجوانان برای فردایی روشن تر یک "ضرورت" است! دوره ی سهماهه ی ما، نه تنها یک کلاس آموزشی، بلکه "گامی به سوی کشف استعدادها" و "ساختن خلاقیتهای بیمرز" فرزندان شماست.
این دوره به کودکان میآموزد چگونه با "برنامه نویسی" دوست شوند، "رباتهای هوشمند" خلق کنند، "انیمیشنهای جذاب" طراحی نمایند، و حتی "صفحات وب شخصی" خود را بسازند! هر ترم، مانند یک ماجراجویی جدید است: از مفاهیم پایه ی کامپیوتر تا پروژههای عملیِ هوش مصنوعی و رباتیک، همه چیز در محیطی "شاد، تعاملی و کاملاً کودک پسند" آموزش داده میشود.
چرا این دوره متفاوت است؟
- یادگیری گامبهگام: از سادهترین مفاهیم تا ساخت پروژههای پیشرفته، همه چیز با زبان ساده و بازیهای آموزشی طراحی شده است.
- پروژهمحور و خلاقانه: کودکان در پایان هر ترم، یک اثر دیجیتال یا فیزیکی (مثل ربات، بازی، یا وبسایت) خلق میکنند که باعث "افزایش اعتمادبه نفس" و "لذت یادگیری" میشود.
- مهارتهای آینده:تفکر الگوریتمیک، حل مسئله، کار تیمی و آشنایی با هوش مصنوعی، فرزند شما را برای مشاغل فردا آماده میکند!
همین حالا به جمع نوابغ کوچک ما بپیوندید! 🚀
با شرکت در این دوره، به کودکان و نوجوانان بیاموزید که «همه چیز ممکن است» تنها یک کلمه نیست، یک سبک زندگی است!
اهداف دوره
۱. آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم پایه کامپیوتر، هوش مصنوعی، و برنامه نویسی.
۲. تقویت تفکر الگوریتمی و حل مسئله از طریق پروژه های عملی.
۳. پرورش خلاقیت و مهارتهای طراحی با تمرکز بر رباتیک، انیمیشن سازی، و بازی سازی.
۴. آموزش مبانی طراحی وب (HTML و CSS) برای ایجاد صفحات ساده تحت وب.
۵. ایجاد پایه های لازم برای یادگیری پیشرفته تر علوم رایانه و فناوری های نوین.
---
مهارتهای قابل یادگیری:
ترم اول:
- آشنایی با مهارت های پایه کامپیوتر.
- مفاهیم اولیه هوش مصنوعی (استفاده از هوش مصنوعی مولد در یادگیری و آموزش).
- مبانی تفکر الگوریتمیک با استفاده از ابزارهای بصری (مثل ابزار فلوگوریتم، حل مسئله و پیاده سازی راه حل).
- یادگیری برنامه نویسی مقدماتی با پایتون.
- ساخت رباتهای ساده یا طراحی انیمیشنهای پایه.
ترم دوم:
- مهارتهای پایه کامپیوتر، کاربرد هوش مصنوعی در پروژههای عملی (تولید محتوای متنی و تصویری با استفاده از هوش مصنوعی).
- طراحی صفحات وب با HTML و CSS.
- رباتیک ۲ یا طراحی محتوای دیجیتال به انتخاب مهارت آموز.
ترم سوم:
- اینترنت اشیاء و خانه های هوشمند
- طراحی رابط کاربری (UI/UX)
- رباتیک پیشرفته یا اقتصاد دیجیتال و بازاریابی اینترنتی به انتخاب مهارت آموز.
---
آثار رفتاری و آموزشی
۱. تقویت حل مسئله: کودکان قادر خواهند بود مسائل پیچیده را به بخش های کوچکتر تقسیم و راه حلهای الگوریتمیک ارائه دهند.
۲. افزایش خلاقیت: توانایی طراحی انیمیشن، بازی، و وب سایت های شخصی باعث رشد خلاقیت و خودباوری میشود.
۳. کار تیمی: انجام پروژه های گروهی در حوزه رباتیک یا بازی سازی، همکاری و تقسیم وظایف را آموزش میدهد.
۴. اعتماد به نفس فناورانه: تسلط بر ابزارهای دیجیتال و درک مفاهیم هوش مصنوعی، اعتماد به نفس کودکان در مواجهه با فناوری را افزایش می دهد.
۵. آمادگی برای آینده: ایجاد پایههای قوی برای یادگیری زبانهای برنامه نویسی پیشرفته و علوم رایانه.
سر فصل ها:
درباره
مهارتها
جمعی از مهارتها